Kouzelné výhledy

Co všechno je ke spatření od Chaty na Vyškovci

Tak především blízké kopce Bílých Karpat.

Zprava doleva:

1/ Na jihozápadě jsou patrné zalesněné Dúžniky, před nimi zpola odlesněná Kykula s polosamotami. Na Dúžnikách žilo v osadě v minulém století pár desítek let 53 lidí, pak osada zanikla.

2/ Přímo před námi směrem k jihu se vypíná masivní odlesněný vrchol Machnače, přes který se dá dojít na bradlo Sokolí kameň.

3/ Vlevo pár set metrů od chaty je nevýrazný Príslop, za ním v nižší poloze ve východním směru vykukuje kousek Žítkové, s dalekohledem se dá na ní identifikovat i chalupa žítkovské bohyně. Horenka Chabová se tyčí již na slovenské straně hranice.

4/ V dáli ve stejném směru je hezky vidět skalnatý Vršatec s Bílým vrchem opodál.

Ze Strážovských vrchů na východě za Váhem rozpoznáme Strážov, má kuželovitý tvar, vpravo od něj je k identifikaci vápencová špička Vápeče.

Vpravo na jihovýchodě, rovněž už za Váhem, nemůžeme si nevšimnout mírně asymetrického Povážského Inovce.

Na východním horizontu při dobré viditelnosti je v Malé Fatře pozorovatelný výrazně asymetrický zoubek Klaku, severně od něho se dá vytušit protáhlý hřbet Martinských holí, ještě severněji, v předjaří, se sněhovou špičkou možno spatřit i Velký Kriváň.

Na jihovýchodě v dáli lze tušit v našedlých obrysech Vtáčník a nižší Tríbeč.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ve výhledu od chaty na sever spatříme Komonec ve Vizovických vrších, za nimi Hostýnské vrchy a při výborné viditelnosti Beskydy s Kněhyní, Smrkem a samozřejmě Lysou horou.