Typologie kupujících
Každý z nás se chová v prodejnách trošku jinak. Hodně zaleží v tomto ohledu na věku kupujících. Dlouhodobým pozorováním jsem došel k následujícím závěrům.
Děti nekupují! Nemají k dispozici potřebné finanční částky ani rutinu potřebnou pro jednání s prodávajícími.
Oči ale mají všude. Každou chvilku zatahají rodiče za ruku a prosebně k nim upřou oči. „Mami, toto, toto mně kup!“ Maminky někdy vyhoví, někdy ne.
A co dívky? Ty nemají příliš času, ovšem záleží na prodejně, kterou hodlají navštívit. V samoobsluhách se moc nezdržují, v obchodech s textilem o poznání déle.
Lákají je přirozeně módní věci, nechávají se dost ovlivňovat reklamou a vizáží vystavovaných komodit. Starší ženy už setrvávají v prodejnách delší dobu.
Rády berou do rukou vystavované zboží, podívají se na cenovky, a porovnávají možný nákup se svými finančními možnostmi. Při placení občas hledají ve svých taškách peněženku, listují v ní v uložených bankovkách, což občas dráždí muže za nimi ve frontě stojícími.
Tentýž pocit sdílejí i manželé nakupujících žen, kteří netrpělivě s připravovanými výčitkami postávají před prodejnami.
Důchodkyně někdy jeví v prodejnách určitou bezradnost. Dost dobře neví, co by si koupily, k reklamám jsou nedůvěřivé, s prázdnou ale také nechtějí z obchodů odcházet. Hodně dají, stejně jako ostatní ženy, na slevy.
A co muži, jaké oni mají pocity v prodejnách? Začněme mladíky! Pro ně je nakupování ztrátou času. Do prodejen přicházejí bystrým krokem, stejně tak rychle si koupí tu svoji colu a pár rohlíků, aby z prodejny spěšně zmizeli.
Dospěláci - muži jsou při nakupování většinou už daleko rozvážnější.Ti nespěchají.
Stejně jako ženy v tomto věkovém období porovnávají plusy a minusy vystavovaného zboží. Reklamy ale na ně tolik nepůsobí. Jsou věcní, platí jakoukoliv částku bez povytaženého obočí.
Muži - důchodci, to je zase jiné kafe. Někdy působí v prodejnách dost bezradně, občas se musí podívat na lístek, který mají napsaný od manželky, co mají koupit a v jakém množství.
S penězi zacházejí odpovědně, nemrhají jimi. Spíše než v samoobsluhách se s nimi setkáváme v prodejnách domácích potřeb, kde si vybírají potřeby pro svoje koníčky.
Takže toliko moje postřehy z prodejní sítě.
Samozřejmě nemám ve všem výše uvedeném pravdu. Anebo spíše mám jinou pravdu, než jakou mají ostatní lidé. Ono totiž těch pravd na světě je neskutečně mnoho.
O tom ví svoje politikové i rozvádějící se manželé.