Pinkadélko

Pro ty, kdo nejsou zrovna z blízkého okolí, tedy z Prajzké, zní tento název poněkud tajuplně. A kdo má rád romantická a možná i trochu tajuplná místa, bude tato vycházka jistě velmi občerstvující, jako ji máme rádi my. Není ani moc náročná, s výjimkou závěrečného sestupu a výstupu, které se ovšem dají beze strachu, že o něco důležitého přijdeme, vypustit.
Od vrátnice se vydáme po chodníku podél ústavní zdi doprava, kolem krásného chuchelenského kostela až na druhou křižovatku lemovanou ze 3 stran občerstvovacími zařízeními - penzionem Lukas a dvěma hospodami proti sobě. Na této křižovatce jistě neunikne našemu zkušenému zraku modrá turistická značka vedoucí od železniční stanice naším směrem, tedy rovně, po ulici Družstevní. Značka se provine Chuchelnou a záhy ji nechá za našimi zády. Po pravé straně se vlní pole s železničním náspem na horizontu a po levé máme zalesněné úpatí Lysého vrchu s potokem Zbojničkou, tady ještě s čistou vodou. Modrá značka brzy dosáhne lesa a také křižovatky u několika laviček. Zde je asi konečná pro vozíčkáře, dál se budou těžko dostávat. Opustíme modrou značku a vydáme se po cestě doprava. Vzápětí nás čeká další křižovatka lesních cest a my se budeme držet i v tomto případě vpravo. Po několika stech metrech potkáme po levé straně myslivecký posed, který poslouží jako orientační bod pro odbočení vlevo. Pokud bychom tento moment propásli, cesta nás zavede až k železničnímu přejezdu a víme tedy, že se musíme vrátit na cestu vedoucí do lesa. Za našeho pobytu byla tato cesta označena jako zelená naučná stezka, ale značení bylo už poněkud omšelé. Stezka Vás po cca 500 metrech dovede k Pinkadélku, které bylo za naší éry některými nesprávně označováno jako Pinďulinka. Tak prosím, neudělejte stejnou chybu, jako někteří z nás a nezaměňujte Pinkadélko za Pinďulinku.
Je to krásné romantické místečko s možností posezení a ohřátí svačiny z ústavu u potůčku s občasným houkáním motoráčku na přejezdu (pokud ovšem budete mít štěstí a romantické místečko nebude obsazeno místními trampíky nebo jinými živlíky :)